" NASZE WYPADY ZA MIASTO"

NASZE WYJAZDY, TURNUSY REHABILITACYJNE, WYCIECZKI
INETGRACYJNE, WARSZTATY WYJAZDOWE. SŁOWEM

Pokrzywna - Grant Fundacji Górażdże                             AKTYWNI W REGIONIE

„Wędruj z nami po zdrowie”
Projekt dotowany przez Fundację Górażdże Aktywni w Regionie

10 września wyjechaliśmy odkrywać nieznane lądy Gór Opawskich, a dokładnie chcieliśmy odnaleźć Zaginione Miasto Rosenau. Brzeskie Stowarzyszenie Chorych na SM pozyskało dotacje z Fundacji Górażdże – Aktywni w Regionie.
Celem wyjazdu była ochrona i promocja zdrowia w zakresie wsparcia i profilaktyki psychologicznej dla osób niepełnosprawnych. Udział osób niepełnosprawnych wymagających wsparcia w zakresie ochrony zdrowia i promowania zdrowego i aktywnego  stylu życia z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności. Czynne spędzanie czasu, szerzenie rekreacji , sportu i turystki, propagowanie zdrowego stylu życia. Możliwość rozwoju i odkrycie nowych  zainteresowań poprzez wycieczki tematyczne, profilaktyczne  i rozwojowe.
Zapoznanie z koniecznością przeciwdziałaniu wykluczenia i problemów społecznych, które dotykają osobę niepełnosprawne oraz najbliższe otoczenie. Integracja i oderwanie od codziennej szarej rzeczywistości.  Wszystkie nasze cele i założenia  zrealizujemy w dwóch wyjazdach. Pierwszy odbył się do Pokrzywnej, gdzie aktywnie, sportowo i z odwagą spędziliśmy cały dzień. Zaginione miasto Rosenau, wcale nie jest takie puste. W samym Rosenau znajduje się wiele atrakcji, które przyczyniło się do poprawy sprawności naszych ciał i umysłów. Wycieczka do "Interaktywnego Parku Edukacji i Rozrywki ROSENAU - Zaginione miasto" to nie tylko świetna zabawa, ale też ciekawa nauka! Skorzystaliśmy w parku z szeregu interesujących, edukujących atrakcji, które zaangażowały całą naszą grupę, zaciekawiły i sprawiły, że chcieliśmy poznać nowe nieodkryte dotąd przez nas ciekawostki. Dzięki zdobytemu grantowi mogliśmy aktywnie wykorzystać czas, oglądane  dobra natury  przyczyniły się do aktywizacji naszej przestrzeni, zmysłu i poprawy zdrowia psychicznego i fizycznego.
W ramach pobytu na terenie parku skorzystaliśmy z:
- Parku Żywiołów – gdzie  fizyka i optyka została zaprezentowana w sposób zabawny i przyjazny, w którym mogliśmy sami uczestniczyć,
- Strasznej Sztolni Złota – pan przewodnik nie oszczędzał nam wrażeń, doskonale ukazał lekcję historii z odrobiną strachu i przerażenia,
- w Ogrodzie Wody nikt nie miał oporów, aby eksperymentować z wodą w bardzo ciekawy sposób, choć troszkę zmokliśmy to nasze buzie były uśmiechnięte,
- Potwór z Rosenau, wyłonił się z otchłani jeziora, ale  nasi opiekunowie nie pozwolili aby stałą nam się krzywda,
- Z Domku gdzie Świat jest do góry nogami – troszkę powirowaliśmy i sprawdziliśmy naszą odwagę,
- Usiedliśmy w tajemniczym kręgu Rosenau – ale chyba duchy przeszłości się nas wystraszyły bo nic się nie działo,
- w Jaskini Wilka i Niedźwiedzia usłyszeliśmy historię walecznych i odważnych zwierząt zamieszkujących Góry Opawskie,
- Mieliśmy w grupie księżniczki, jednak żadna nie nadawałaby się do  gigantycznego zamku Rosenau z czterema pokojami zabaw dla najmłodszych księżniczek, tu jednak odwagą wykazali się nasi rycerze, którzy pomagali i bronili nas w każdej sytuacji,
- w Kinie Emocji Cinema 7D – emocji było sporo, oprócz ruszających się foteli była jeszcze woda, wiatr, dźwięk, obraz który był tak blisko w naszych oczach, a tak daleko,
- Podróżowaliśmy też Ciuchcią po przepięknych terenach Gór Opawskich, a w między czasie wysłuchaliśmy historii terenu i legendy z nim związane,
- Na park linowy wybrali się najodważniejsi. Wysokościowy tor linowy składał się z dwóch tras: uniwersalnej i extreme. Przeszkody jakie spotkaliśmy w parku to różnego rodzaju mosty, kładki, belki, huśtawki, siatki, zjazdy, jazdę na deskorolce, itp. Każdy uczestnik zabawy został wyposażony w sprzęt asekuracyjny (uprzęże, lonże, karabinki, rolkę, kask) i przeszkolony z zasad poruszania się.
- Park linowy w porównaniu do  BIG SWING - atrakcja dla odważnych – czyli skok na wahadle, tam dopiero był krzyk, pisk i adrenalina.
W trakcie tej wycieczki zadbaliśmy o stronę naszego ciała i umysłu, następna wycieczka dzięki zdobytemu grantowi od Fundacji Górażdże – Aktywni w Regionie, będzie balsamem dla naszej duszy, ponieważ wybieramy się do teatru lalki i aktora.

Zapraszamy do galerii.

Sarbinowo

W dniu 25 sierpnia, 48 osób z Brzegu i okolicznych miejscowości udało się na turnus rehabilitacyjny do ORW „Promyczek” w Sarbinowie. Organizatorem było Brzeskie Stowarzyszenie Chorych na SM. Uczestniczyli w nim członkowie BSSM, WTZ Brzeg, Fundacji Centrum Aktywnego Wsparcia, Caritasu Brzeg, Fundacji „Twój Poranek”, Stowarzyszenia „Troska”, Emerytów i Rencistów oraz niezrzeszeni. Dwa tygodnie pobytu nad morzem, to codzienna rehabilitacja, ogniska, wieczorki taneczne, konkursy, kąpiele w morzu, opalanie,piesze wycieczki do miejscowości Gąski i Chłopy, autokarowe wycieczki do Kołobrzegu z rejsem statkiem po morzu oraz do Dobrzycy gdzie znajdują się ogrody tematyczne Hortulus. Atrakcją była tez podróż ciuchcią do Mielna, gdzie najodważniejsi wchodzili do domu odwróconego „do góry nogami”. Brzescy uczestnicy okazali się najbardziej aktywnymi uczestnikami dominując na balu przebierańców, karaoke, wieczorku muzyki biesiadnej, czy wieczoru humoru. Na uwagę zasługuje fakt, że pierwsze cztery miejsca w turnieju tenisa stołowego zajęli mieszkańcy Brzegu. W dniu wyjazdu 8 września, pracownicy ośrodka pożegnali nas, jak orkiestra dęta, grając na garnkach i pokrywkach. Już dziś wiadomo, że prawie wszyscy zapisali się na turnus w „Promyczku” na przyszły rok. Ale cóż tu opisywać, sami musicie tam pojechać, żeby to przeżyć.

Sielska Woda zdrowia doda - "ZDRÓWECZKO"

"Zdróweczko"
Zadanie współfinansowane przez Gminę Brzeg. Zajęcia promujące zdrowy styl życia, spotkania profilaktyczne mówiące o ważności i konieczności ochrony zdrowia psychicznego i fizycznego. Zapoznanie z koniecznością przeciwdziałaniu wykluczenia i problemów społecznych, które dotykają osobę niepełnosprawne oraz najbliższe otoczenie. Integracja i oderwanie od codziennej szarej rzeczywistości. Zajęcia integracyjne, muzykoterapia, choreoterapia, treningi, woda, słońce, deszcz, zabawa, karaoke, tańce i jeszcze by wymieniać. Choć na początku pogoda była bardzo niepewna, to jednak wszystko się udało. Piękne tereny, świeże powietrze, warunki techniczne i zaplecze był bardzo przyjazne naszej grupie, czas szybko i miło nam minął. Wszystkie cele zostały zrealizowane. Poprawiliśmy samopoczucia uczestników zadania, zaangażowanie w życie kulturalne oraz przełamanie barier w komunikacji interpersonalnej. Poprawa samooceny oraz przeprowadzone na miejscu zajęcia promujące zdrowy styl życia, spotkania indywidulane i zajęcia grupowe dotyczące profilaktyki, które w sposób jasny określały i  mówiły o ważności i ochronie zdrowia psychicznego i fizycznego. Uczestnicy zapoznali się ze sposobami  z koniecznością przeciwdziałaniu wykluczeniu i problemów społecznych, które dotykają osobę niepełnosprawne oraz najbliższe otoczenie. Integracyjne zajęcia i oderwanie od codziennej szarej rzeczywistości sprawiły, że czas spędzony był w 100 % wyjazdem po „Zdróweczko”.  Ogromny nacisk  kładliśmy na  profilaktykę przeciw uzależnienia głównie pod kątem lekomanii, ale również narkotyków i alkoholizmowi. Można było zaobserwować - przełamanie barier i monotonii życia.  Spotkania profilaktyczne oraz wieczory integracyjne dały nam duże pole do rozmów. Dodatkowo zajęcia integracyjne, muzykoterapia, choreoterapia, treningi, woda, słońce, deszcz, zabawa, karaoke, tańce, zajęcia integracyjne, ogniska, wszystko to sprawiło, że zadanie było szczegółowo przemyślane i zrealizowane z pełnym profesjonalizmem.

BSSM zadbał o posiłek,  transport osób biorących udział w zdaniu, aby bezpiecznie dotarły na miejsce, dodatkowo uczestnicy zostali ubezpieczeni na wypadek nieszczęśliwego wypadku. Zawsze staraninie i rzetelnie przygotowujemy się do każdej możliwej sytuacji i tym razem szczęśliwie zrealizowaliśmy zadanie. Propagowanie zdrowego stylu życia, szerzenia kultury regionalnej wśród osób niepełnosprawnych. Zwiększenie świadomości całej społeczności biorącej udział w wycieczce do potrzeby działalności turystycznej, sportowej i rekreacyjnej, a szczególnie wśród osób niepełnosprawnych. Czynne i miłe spędzenie czasu wolnego z wykorzystaniem wszystkich możliwych atrakcji z dostosowaniem do możliwości uczestników wycieczki.
 Wszyscy bardzo dobrze się bawili i wyglądali na zadowolonych, niczego nie brakowało, zapewniona obsługa, pomoc techniczna, pomoc medyczna, ogólna pozytywna atmosfera pozwoliła nam na realizację w 100% planu.
Już myślimy gdzie wybierzemy się w przyszłym roku.

Galeria zdjęć, tutaj

Strona Zaginionego Miasta Rosenau - tutaj

Częstochowa - Podróż na Jasną Górę

Podróż rozpoczęliśmy na stacji PKP w Brzegu, było to dodatkową atrakcją, podróżowanie pociągiem. Każdy z nas jechał z intencją w sercu. Pogada bardzo nam dopisała, choć momentami było blisko do ulewy. Po trudach podróży i nie myślimy tylko o czasie, ale też o zmieniających się przepisach dotarliśmy przed tron Królowej Jasnogórskiej. Kaplica Matki Bożej otoczona szczególnym kultem gdzie przed Wizerunkiem Matki Bożej Jasnogórskiej złożyliśmy nasze prośby i intencje. Po modlitwie udaliśmy się na zwiedzanie Jasnej Góry, oczywiście zaczęliśmy od najwyższego punktu - Wieży Jasnogórskiej, na najwyższą bo ma 106 m i 30 cm wysokości prowadzi 516 stopni, wchodziliśmy długo, ale było warto. Widok panoramy Częstochowy zapierał dech w piersiach i co niektórym nawet dosłownie. Gdy zeszliśmy na ziemię. Szlak Drogi Krzyżowej - znajdująca się w parku klasztornym, który otacza z trzech stron mury Sanktuarium (dawne fosy fortecy), zbudowana w latach 1900-1913. Jest wiele miejsc do zwiedzania, my odwiedziliśmy jeszcze skarbiec w którym napatrzeć się nie można na tak wytworne dzieła z dawnych lat. Dziękujemy za tak wsapniałą i niezapomnianą wyprawę. Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.

Wszystko można znaleźć na stronie: Jasnej Góry

Oława - Termy Jakuba

Nie daleko, szybko bo PKP tam i z powrotem, miło i radośnie - to tak w skrucie. Wyjazd na Termy Jakuba do Oławy - wspaniale spędzony czas. Basen, zjeżdzalnie i bardzo miła obsługa, która pomagała naszej grupie bez zadnego problemu. Ponadto Termy Jakuba posiadają kompleks odnowy biologicznej z: kriokomorą, hydromasażami, pokojem masażu suchego, gabinetem lekarskim, salą ćwiczeń rehabilitacyjnych z włąsnym zapleczem sanitarno szatniowym. Pojedziemy tam jeszcze nie raz.

Więcej na stronie - Termy Jakuba

Kąpielisko w Lewinie Brzeskim

Tuż przed postojem, pojechaliśmy na kąpielisko do Lewin Brzeskiego, tylko w taki sposób można było opanować gorąc i upały. Plaża w Lewinie Brzeskim znajduje się przy zbiorniku wodnym, który usytuowany jest na granicach miasta. Łączna powierzchnia kąpieliska to 25 hektarów, z przygotowanym miejscem do kąpieli, zapleczem sanitarnym, parkingiem oraz wolnymi terenami do dalszego zagospodarowania. To idealne miejsce na spędzanie wolnego czasu w ciepłe, letnie dni. Na plaży odbywają się różnego typu imprezy. Pod czujnym okiem ratownika oraz instruktorów terapii miło spędziliśmy czas.

Złoty Stok- Kopalnia Złota

12 czerwca 2015 roku autokarem wyruszyliśmy na wycieczkę propagującą zdrowy styl życia, oraz rekreację i można powiedzieć edukację. Poznaliśmy kulturę i historię  regionu. Wycieczka do Kopalni Złota w Złotym Stoku choć na chwilę przeniosła nas w inne czasy i nieodkryte dla nas zakątki świata. Rano dostaliśmy suchy prowiant na drogę i sok, na miejscu czekał na nas obiad, który okazał się pyszny co dodało nam siły na dalszą wędrówkę.
Zapoznaliśmy się z Kopalnią w Złotym Stoku bardzo dokładnie i szczegółowo. Swoją przygodę ze złotą turystyką rozpoczęliśmy  dokładnie o godzinie 09.11. Najpierw na podziemnej  trasie turystycznej.  Pani przewodnik uprzedziła nas, że jeżeli znajdziemy złoto to możemy ja przywłaszczyć, jednak należy się podzielić z przewodnikiem w wysokości ¼ pozyskanego złota.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od „Sztolni Gertruda” w tym części muzealnej, „Chodnik Śmierci”, spotkanie z Gnomem w Chodniku Śmierci oraz jedyny w Polsce podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”. W bocznych chodnikach, pełniących dawniej funkcję magazynów materiałów wybuchowych, urządzono laboratorium J. Schärfenberga, człowieka, który w pogoni za eliksirem na długowieczność uzyskał z rudy arszenikowej potężną truciznę arszenik. Legenda mówi, że arszenikiem ze Złotego Stoku podtruwany był sam Napoleon. Dużą atrakcja cieszył się udostępniony do zwiedzania skarbiec. To tutaj mogliśmy zobaczyć 1066 „złotych” sztabek odpowiadających 16 tonom złota uzyskanym w ciągu całego czasu pracy kopalni tj. przez ok. 1000 lat.
Chodnik śmierci to wykuty na wyższej kondygnacji chodnik o niezwykle ponurej historii. Tutaj bowiem skazywano na śmierć górników podejrzanych o kradzież złota. Skazańca stawiano pod ścianą, jego ręce wkładano aż po łokcie w specjalnie wykute dziury po czym otwory te wypełniano zaprawą. Nieszczęsny górnik, przytwierdzony do skały, konał w strasznych męczarniach. Szczątków ludzkich nigdy w tym miejscu nie odnaleziono, jednak na ścianach znajduje się tajemniczy jasny nalot nie spotykany nigdzie indziej w kopalni, w którym odkryto duże ilości materii pochodzenia organicznego.
Według wierzeń górniczych złota w kopalni pilnowały gnomy. Mówiono, że są to górnicy, którzy zginęli niegdyś w podziemnych zawałach. Gnomy były postrzegane jako życzliwe postacie, które często ratowały górnikom życie. Aby to zrobić, gnom uderzał ponoć patykiem o patyk. Górnik słysząc odgłos, szedł za dźwiękiem, aż trafił do wyjścia. W kopani spotkaliśmy gnoma Szarego, który pojawił się niespodziewanie z migoczącą lampą. Legenda głosi, ze spojrzenie mu w oczy gwarantuje spełnienie marzeń. Jeśli jednak w oczy gnoma spojrzy człowiek zły, może zostać w kopalni na zawsze. Część trasy zwiedzania przebyliśmy po specjalnie przygotowanej ośmiometrowej zjeżdżalni. Zimna woda ostudziła nam ochotę na zabranie sztabek złota z kopalni.
Będąc tak blisko zajechaliśmy do Otmuchowa, gdzie powędrowaliśmy na wieżę Zamku słynnymi szerokimi schodami, zwanymi – schodami konnymi, które zbudowane zostały w zamku przez biskupa, a później kardynała Ludwika Filipa Sinzendorfa w I połowie XVIII wieku. Nie miały one nic wspólnego z końmi, po prostu biskup był chory i musiał być wnoszony do zamku w lektyce. Po ciężkich trudach i pokonaniu wielu schodów i zakrętów dotarliśmy na sama górę, gdzie na wieży widokowej mogliśmy podziwiać przepiękna panoramę Otmuchowa.  Wzruszeń dostarczyła nam cela głodowa, gdzie na ścianach widnieją oryginalne ryciny skazańców. Położona na najwyższych kondygnacjach budynku wieżowego cela głodowa  gdzie znajduje się również  zapadnia, pod którą rzekomo znajdować się miała 20-metrowa przestrzeń zakończona ostrymi żerdziami.

W drodze powrotnej upał nie dawał nam spokoju, dlatego wyśmienitym orzeźwieniem okazały się Shejki z McDonalda. Wszyscy bardzo dobrze się bawili i wyglądali na zadowolonych, niczego nie brakowało, zapewniona obsługa ogólna pozytywna atmosfera pozwoliła nam na realizację w 100% planu.

Już myślimy gdzie wybierzemy się w przyszłym roku.

Zapraszamy do naszej galerii zdjęć.

Strona Kopalni w Złotym Stoku.

Wrocław 2015 r. - Afrykarium

29 maja 2015 roku wybraliśmy się na wycieczkę edykacyjno - rekreacyjną do Wrocławia, a dokładnie pojechaliśmy zwiedzić "CZARNY LĄD", gdzie? We Wrocławskim ZOO.

Afrykarium to unikatowy na skalę światową kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. W 19 akwariach i basenach o pojemności niemal 15 000 000 l wody prezentowane są zwierzęta zamieszkujące plaże i rafę koralową Morza Czerwonego, rzekę Nil, krainę Wielkich Rowów Afrykańskich, głębię Kanału Mozambickiego, plaże Wybrzeża Szkieletów (Namibia) i Dżunglę dorzecza Kongo.

W trakcie wyjazdu posililiśmy się ciepłym obiadem w restauracji "Letnia". Najedzeni i po krótkim odpoczynku udaliśmy się na dalsze zwiedzanie. Żadne ze zwierząt nie było dla nas groźne chyba tylko dlatego, że były ogrodzenia i wszelkie środki ostrożności. Na Czarnym Lądzie było tak gorąco i duszno, że w drodze do Brzegu zajechaliśmy do McDonalda na zimne orzeźwiające szejki.

Zapraszamy na wirtualny spacer po Afrykarium jak również do naszej galerii zdjęć.

Otmuchów 2014 r.

22-26 sierpnia grupa osób z terenu Brzegu, wyruszyła na wyjazd rekreacyjną do Otmuchowa. Brzeskie Stowarzyszenie Chorych na SM pozyskało dotacje na realizacje zadania zleconego przez Burmistrza Miasta Brzeg, za co bardzo dziękujemy. Zawsze staraninie i rzetelnie przygotowujemy się do każdej możliwej sytuacji i tym razem szczęśliwie zrealizowaliśmy zadanie. Propagowanie zdrowego stylu życia, szerzenia kultury regionalnej wśród osób niepełnosprawnych. Zwiększenie świadomości całej społeczności biorącej udział w wycieczce do potrzeby działalności turystycznej, sportowej i rekreacyjnej, a szczególnie wśród osób niepełnosprawnych. Czynne i miłe spędzenie czasu wolnego z wykorzystaniem wszystkich możliwych atrakcji z dostosowaniem do możliwości uczestników wycieczki.

KRASIEJÓW - 2014 R.

PRZENIESIENIA W CZASIE DOKONALIŚMY W KRASIEJOWIE. NA POCZĄTKU POGODA BYŁA BARDZO NIEPEWNA, TO JEDNAK WSZYSTKO SIĘ UDAŁO. TRASA ZWIEDZANIA JURA PARKU BYŁA NIESAMOWITA, CHOĆ TO PONAD 2,5 KM ŚCIEŻEK EDUKACYJNYCH. POGODA OKAZAŁA SIĘ W SAM RAZ NA TAKIE SPACERY. PIĘKNE TERENY, ŚWIEŻE POWIETRZE I OPOWIADANIA NASZEJ PANI PRZEWODNIK SPRAWIŁY, ŻE PRZENIEŚLIŚMY SIĘ DO PREHISTORYCZNEGO ŚWIATA. CHYBA NIKT Z NAS NIE POTRAFI POWTÓRZYĆ CHOĆ KILKU NAZW DINOZAURÓW: AUKAZAUR, IGUANODON, MEROZAUR, WELOCIRAPTOR I JESZCZE WIELE INNYCH, ALE KAŻDY Z NAS PRÓBOWAŁ JE ZAPAMIĘTAĆ. NIESPOTYKANA PRECYZJA, DBAŁOŚĆ O SZCZEGÓŁY I NAUKOWE KONSULTACJE NA KAŻDYM ETAPIE PRODUKCJI, TO COŚ CO WYRÓŻNIA REKONSTRUKCJE DINOZAURÓW W KRASIEJOWIE. SAME MODELE NAJWIĘKSZE WRAŻENIE ROBIĄ WIELKOŚCIĄ I PRECYZJA WYKONANIA. PO PRZEJŚCIU PIERWSZEJ CZĘŚCI ŚCIEŻKI NA NASZEJ DRODZE STANĄŁ BUDYNEK, W KTÓRYM CHODZILIŚMY PO SZYBIE I OGLĄDALIŚMY ZNAJDUJĄCE SIĘ POD NIĄ WYKOPALISKA. W "OCEANARIUM” ZAMIAST WODY ZA SZYBAMI SĄ TAM WIELKIE EKRANY TELEWIZYJNE, KTÓRE UDAJĄ AKWARIUM. JEST ICH SIEDEM, UBIERA SIĘ PRZY NICH OKULARY 3D I RZECZYWIŚCIE EFEKT ROBI WRAŻENIE. ATRAKCJI NIE BRAKOWAŁO, A W PARU SŁOWACH TRUDNO OPISAĆ WSZYSTKIE EMOCJE.

Galeria zdjęć z 2014r.

WISŁA CZARNE - 2013 R.

TYGODNIOWY  WYJAZD NA WYCIECZKĘ - WARSZTATY  INTEGRACYJNO -
PROFILAKTYCZNE DO WISŁY ZAKOŃCZYŁ SIĘ OGÓLNYM ZADOWOLENIEM.
ZAKWATEROWANI ZOSTALIŚMY W OŚRODKU WCZASOWYM

PROPAGOWANIE ŻYCIA BEZ UZALEŻNIEŃ. TWIERDZA BYCZYNA ZROBIŁA NA NAS
OGROMNE WRAŻENIE.

Zdjęcia z wyjazdu plus rok 2011

BIESZCZADY OW "UROCZYSKO" - 2011 R.

Pojechaliśmy do Ośrodka „UROCZYSKO” położonego  w centrum Bieszczad w malowniczej, cichej miejscowości Zwierzyń, 8 km od Soliny, na olbrzymiej prawie 3 ha pięknie zalesionej oraz ogrodzonej i oświetlonej działce. Spędziliśmy tam miłe chwile, a przepiękna malownicza przyroda Bieszczad otaczała nas swoim pieknem przez cały pobyt. Zapewnione atrakcje sprawiały, że nie było czasu na nudę.

Zdjęcia z wyjazdu, plus rok 2011

BOSZKOWO - NAD JEZIOREM DOMINICKIM -2010 R.

Osiemdziesiąt osób jest już w Boszkowie pod Lesznem. Podopieczni Warsztatów Terapii Zajęciowej i Brzeskiego Stowarzyszenia Chorych na Stwardnienie Rozsiane (BSSM) już po raz drugi mają okazję przeżyć prawdziwą przygodę na wodzie.

Artykuł w nto

ZAMEK W MOSZNEJ - 2009 R.

ORGANIZOWANY  WYJAZD JEDNODNIOWY DO ZAMKU W MOSZNEJ SPRAWIŁ, ŻE
PIĘKNO TAMTEJSZEJ ARCHITEKTURY I BOGATY W NAJPIĘKNIEJSZE KWIATY
OGRÓD NA ZAWSZE ZAPISAŁ SIĘ W NASZEJ PAMIĘCI.

Fotografie z wyjazdu plus rok 2009.

SPŁYW RZEKĄ WARTĄ - 2009 R.

RZEKA WARTA POTRAFI ZASKAKIWAĆ, ALE NIE NAS!!! TAM BYŁO
NAPRAWDĘ PIĘKNIE.WIĘCEJ O NASZYCH WODNYCH WYCZYNACH NA
STRONIE W GALERII.

Fotografie z wyjazdu plus rok 2009.

GÓRA ŚWIĘTEJ ANNY - 2009 R.

WYJAZD AUTOKAREM, NA MIEJSCU ZWIEDZANIE, OBIAD, ZWIEDZANIE, A

PIASEK POD STOPAMI.

Zdjęcia z pobytu.

JAROSŁAWIEC - 2007 R.

Ośrodek ARKA, Jarosławiec, deptak, plaża, zwiedzanie, czynne spędzanie czasu wolnego, piekna pogoda, miła atmosfera, zabawa, słowem - czas mile i aktywnie spędzony.

KRAKÓW - 2007 R.

WYCIECZKA INTEGRACYJNA DO KRAKOWA. W TRAKCIE KTÓREJ SPOTKAŁA
NAS BARDZO MIŁA NIESPODZIANKA, PONIEWAŻ SPOTKALIŚMY,
ROZMAWIALIŚMY I ZROBILIŚMY PAMIĄTKOWE FOTOGRAFIE Z PANIĄ ANNĄ DYMNĄ.

Zdjęcia z pobytu w Krakowie oraz fotografię z roku 2007.

JAROSŁAWIEC - 2006 R.

TURNUS REHABILITACYJNY ZOSTAŁ ZORGANIZOWANY W OŚRODKU "ARKA",
GDZIE KORZYSTALIŚMY Z KAŻDYCH JEGO DOBRODZIEJSTW, A CO ZA TYM IDZIE
SPĘDZILIŚMY TAM NIEZAPOMNIANE CHWILE. JAROSŁAWIEC O ZACHODZIE
SŁOŃCA WYGLĄDA PRZEPIĘKNIE.

Zdjecia z wyjazdu.

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH PO UNIKATOWE JEDYNE W SWOIM RODZAJU:

Prace wykonane przez osoby niepełnosprawne uczestników WTZ Brzeg. Różnorodność tematu od WIOSNY po WIELKANOC w tym: Ceramika, Witraż, Stroiki, Kartki, poprostu rękodzieło artystyczne. Brzeg -Ul. 1 Maja 2